شیدایی به شما می گوید: اختلال نعوظ چیست؟ و چرا اتفاق می افتد و آیا درمانی دارد؟

سه شنبه 24 دی 1398
11:12
امین حسن زاده
شیدایی به شما می گوید: اختلال نعوظ چیست؟ و چرا اتفاق می افتد و آیا درمانی دارد؟

به گزارش سایت همسریابی شیدایی اختلال نعوظ یکی از اختلالات رایج در میان مردان است که باعث می‌شود فرد نتواند در حین رابطه جنسی به نعوظ برسد و کارکرد جنسی‌اش به شدت افت پیدا می‌کند. چنین شرایطی بر رضایت زناشویی و روابط عاطفی زوجین تاثیر گذاشته و در موارد شدیدتر ممکن است منجر به مشکلاتی از جمله طلاق و سردی عاطفی شود. مشکلات جنسی مردان بر اعتماد به نفس و خودباوری آن‌ها تاثیر می‌گذارد و در نتیجه کیفیت دیگر ابعاد زندگی مردان مثل کار، روابط بین فردی، تحصیلی و... افت پیدا می‌کند.و فرد میل ندارد که حتی به بدن لخت همسرش نگاه کند و بیتفاوتی را به همراه دارد . در چنین شرایطی برای درمان ممکن است از روش‌های ناسالم استفاده کنند. قبل از هر اقدامی بهتر است مشکل اصلی ابتدا مشخص شود، سپس برای آن به دنبال راهکاری باشید. برای کسب اطلاعات لازم در این زمینه با سایت شیدایی تا انتهای مطلب همراه شوید.

اختلال نعوظ یکی از انواع اختلالات جنسی است که بر عملکرد جنسی مردان تاثیر دارد. این اختلال، کژکاری جنسی محسوب شده و اغلب قابل درمان می‌باشد. در این اختلال مرد در رسیدن به وضعیت نعوظ یا حفظ آن دچار مشکل است. در نتیجه مرد در حفظ نعوظ ناتوان شده و هنگام رابطه جنسی نمی‌تواند کارکرد مناسبی داشته باشد.و حتی نمی تواند تا آلت خود را شق کند و به نوعی راست کند و حتی میل ندارد آن را به آلت فرج همسرش فرو کند. بی میلی جنسی در زنان و واژینیسم اختلالاتی مشابه در خانم‌ها است. نحوه ایجاد نعوظ نعوظ یک حالت فیزیولوژیک می‌باشد که هنگام برانگیختگی جنسی با هجوم خون به آلت تناسلی ایجاد می‌شود. در واقع هنگام نعوظ شاهد پرخونی آلت تناسلی می‌باشیم.رگ های آلت قرمر رنگ شده و پر خون می شوند و راست نمی شود. این پرخونی باعث افزایش قوام آلت برای انجام عمل دخول می‌شود و فرد می‌تواند دخول را تا هنگام انزال ادامه دهد. اگر فرد زودتر از زمان انتظار ارضا شود زود انزالی و دیرتر از آن دیر انزالی تشخیص داده می‌شود.

نشانه‌های اختلال نعوظ مردان مبتلا به اختلال نعوظ هنگام فعالیت جنسی، به وضعیت نعوظ دست پیدا نمی‌کنند و یا علی‌رغم دست پیدا کردن به نعوظ، در حفظ کردن آن تا اتمام فعالیت جنسی به مشکل بر می‌خورند. حالت دیگر از اختلال نعوظ کم شدن سفتی آلت هنگام نعوظ است که رابطه جنسی را با مشکل و دشواری مواجه می‌کند. سفت نشدن آلت در مردان باعث می شود که آلت مرد به آلت فرج زن فرو نشود و آمیزشی صورت نگیرد. در کسانی که به این اختلال دچارهستند، نعوظ فقط در مواقعی که مقاربت مد نظر نیست ایجاد می‌شود. مثلا ممکن است مرد در حین خودارضایی به نعوظ دست پیدا کند و آن را در طی خودارضایی حفظ کند. در اختلال نعوظ تورم اندام تناسلی به هیچ وجه ایجاد نمی‌شود و لیزشدگی اگر در ابتدای امر ایجاد شود میزان آن کم بوده و رابطه جنسی را تسهیل نمی‌کند.

انواع اختلال نعوظ از منظر کارشناسان سایت ازدواج شیدایی

اختلال نعوظ از نظر اینکه در چه زمانی به وجود آمده باشد می‌تواند انواع مختلفی داشته باشد.

دائمی: این اختلال از زمانی که فرد از لحاظ جنسی فعال شده وجود داشته است.

اکتسابی: این اختلال بعد از یک دوره عملکرد جنسی نسبتا عادی شروع شده است.

اختلال نعوظ از نظر فراگیر بودن نیز به دو دسته تقسیم می‌شود.

فراگیر: تنها محدود به انواع خاصی از تحریک، موقعیت‌، یا ارتباط با همسر نمی‌باشد.

موقعیتی: تنها محدود به رابطه با انواع خاص تحریک، موقعیت‌، یا ارتباط با همسر می‌باشد.

علل اختلال نعوظ اختلال نعوظ ممکن است در نتیجه علل ارگانیک (مثل عروقی، نورولوژیک، هورمونی، آناتومیک، دارویی)، علل فیزیولوژیک یا علل روانشناختی و روانشانسی یا ترکیبی از آن‌ها باشد. ولی در مردان جوان و میانسال معمولا ریشه روانشناختی دارد. در واقع مسائل روانشناختی نقش عمده‌ای در کارکردهای جنسی انسان بازی می‌کنند و معمولا ترکیبی از این عوامل دست به دست هم می‌دهند تا اختلالات جنسی را به وجود آورند. به همین علت پیدا کردن یک علت واحد معمولا سخت استو نمی توان براحی علل و عوامل آن را بررسی کرد .

عواملی که دخیل در این اختلال هستند شامل موارد زیر می‌باشند.

علل روانشناختی اضطراب در آمیزش جنسی:

اضطراب باعث افت عملکرد می‌شود. نداشتن اعتماد به نفس کافی و ترس از کمبود توانایی در برقراری رابطه، فرد را دچار اضطراب و در نتیجه باعث نعوظ در فرد می‌شود، فرد نمی داند در حین رابطه و یا شروع رابطه چکار باید بکند . این یکی از عوامل مهم و کاربردی این گونه موارد می باشد .نداشتن شروع رابطه بسیار استرس زا و اظطراب آور هست.

خصومت یا احساس‌های منفی: خصومت نسبت به شریک جنسی ممکن است خود را به شکل اختلال نعوظ نشان دهد. فرد چون نمی‌تواند خصومت خود را به شکل دیگری نشان دهد، ناخودآگاه با اختلال نعوظ همسرش را ناکام می‌سازد.

فشار و استرس روزمره: استرس، اضطراب و افسردگی و فشارهای روانی روزمره ممکن است عملکرد جنسی فرد را کاهش دهند و آمادگی وی را برای شروع یک رابطه جنسی کم کنند. باید آرام بود و ریلکس کرد تا به نعوظ کامل برسید.

تجربیات دوران کودکی: تجارب کودکی و باورهای سختگیرانه‌ای که فرد از ابتدای زندگی نسبت به روابط جنسی داشته است، بر عملکرد جنسی او تاثیر دارد. این نیز یکی از موارد مهم است که کودک یا نوجوانی که تازه با روابط جنسی آشنا شده است

عقده مادونا- پوتانا: مرد نمی‌تواند احساس محبت به یک زن را با میل جنسی نسبت به او وفق دهد و با این احساسات متعارض فقط قادرند با زن‌هایی آمیزش جنسی موفق داشته باشند که آن‌ها را پست‌تر می‌پندارند.

جهت گیری جنسی نامشخص: مشکل در جهت گیری جنسی نسبت به جنس موافق یا مخالف دارند. برای آشنایی بیشتر در زمینه مشکلات جنسی مردان کلیک کنید.

علل مربوط به رابطه میان زوجین روابط خارج زناشویی: درگیری‌های احساسی خارج از رابطه زناشویی ممکن است باعث اختلال نعوظ در ارتباط با همسر شود.

مشکلات بین فردی: ناتوانی برای اعتماد و مشکلات بین فردی به دلیل فوبیا، ترس، اضطراب و خشم از علل مشکلات بین فردی است. یکنواختی در رابطه: یکنواختی و سرد شدن رابطه جنسی میل جنسی را کاهش می‌دهد. علاوه بر این موارد، سیگار و سوء مصرف مواد مخدر، اعتیاد به الکل (الکلیسم)، داروهای ضد افسردگی، داروهای ضد اضطراب، بیماری‌های دستگاه درون‌ریز، اختلال‌های عصبی و بیماری‌های جسمانی و بالا رفتن سن در ترکیب با عوامل قبلی می‌توانند اختلال نعوظ را ایجاد کنند. درمان اختلال نعوظ طب سنتی در صورتی که اختلال نعوظ بر اثر عوامل روانشناختی گفته شده به وجود آمده باشد، روان درمانی و سکس تراپی می‌تواند گزینه مناسبی برای حل مشکل تلقی شود. با مراجعه به سایت صیغه یابی شیدایی می توان همسری را برای خود انتخاب کرد که با صحبت و برادری و برابری طرفیت شرایط یک رندگی زناشویی عالی را برای آنها به ارمغان بیاورد./



موضوعات: زناشویی,
[ بازدید : 114 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
سایت همسریابی شیدایی - برترین و بهترین و شلوغ ترین و جذاب ترین سایت ازدواج دائم و موقت ( همسریابی موقت ) ازدواج می باشد .
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به رهنمودهای ازدواج و همسریابی آگاهانه است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]